Глава 
6

Нав.6  с толкованием

1
И рече Господь ко Иисусу: се, Аз предаю тебе в руце Иерихон и царя его, и сущыя в нем, сильны крепостию:

Нав.6:1  с толкованием

2
и обходите град окрест вси мужие крепцыи единою (на день), тако сотворите шесть дний:

Нав.6:2  с толкованием

3
и седмь жерцы да возмут седмь труб рожаных пред кивотом: и в седмый день оыдите град седмижды, и жерцы да вострубят в трубы рожаны:

Нав.6:3  с толкованием

4
и будет егда вострубите трубою рожаною, внегда услышати вам глас трубы, да воскликнут вси людие: и воскликнувшым им, падут сами стены града во основании своем, и внидут вси людие устремившеся кийждо прямо себе во град.

Нав.6:4  с толкованием

5
И вниде Иисус сын Навин к жерцем сынов Израилевых и рече им глаголя: возмите кивот завета Господня, и седмь жерцы да возмут седмь труб рожаных пред лицем кивота Господня.

Нав.6:5  с толкованием

6
И рече им глаголя: повелите людем оыти и окружити град, и воини да предидут вооружени пред кивотом Господним.

Нав.6:6  с толкованием

7
И бысть егда рече Иисус к людем, и седмь жерцы имуще седмь труб священных да предидут такожде пред Господем, и да вострубят доброгласно: и кивот завета Господня вслед по них да идет:

Нав.6:7  с толкованием

8
воини же да предидут напреди, и жерцы трубяще в трубы, и последующии созади кивота завета Господня бяху идуще и трубяще трубами.

Нав.6:8  с толкованием

9
Людем же заповеда Иисус, глаголя: не вопите, ниже да слышит кто гласа вашего, ниже да изыдет из уст ваших слово до дне, в оньже повелю вам сам воскликнути, и тогда воскликните.

Нав.6:9  с толкованием

10
И обшед кивот завета Божия окрест града (единою), абие иде в полк, и ста тамо.

Нав.6:10  с толкованием

11
Во вторый же день воста Иисус заутра, и воздвигоша жерцы кивот завета Господня.

Нав.6:11  с толкованием

12
И жерцы седмь носящии седмь труб предидяху пред кивотом Господним и трубиша трубами, и воини вооружени идяху, и прочии людие вслед кивота завета Господня идуще, и жерцы вострубиша трубами рожаными.

Нав.6:12  с толкованием

13
И обыдоша град в день вторый единою, и поидоша паки в полк: сице творяху шесть дний.

Нав.6:13  с толкованием

14
И бысть в седмый день, восташа в востание утреннее, и обыдоша град в той день седмижды.

Нав.6:14  с толкованием

15
И бысть во обхождении седмем вострубиша жерцы трубами, и рече Иисус к сыном Израилевым: воскликните, предаде бо Господь вам град:

Нав.6:15  с толкованием

16
и будет град сей проклят, и вся, елика суть в нем, Господу сил: токмо Раав блудницу снабдите ю, и вся, елика суть в дому ея, яко сокры прелагатаи, ихже посылахом:

Нав.6:16  с толкованием

17
но вы соблюдитеся от клятвы, да не когда помысливше вы возмете от клятвы, и сотворите полк сынов Израилевых клятву, и потребите ны:

Нав.6:17  с толкованием

18
злато же все и сребро, и медь и железо свято да будет Господу: в сокровище Господне да внесется.

Нав.6:18  с толкованием

19
И вострубиша жерцы трубами: егда же услышаша людие глас трубный, воскликнуша вси купно людие гласом великим и сильным: и падоша вся стены града окрест, и внидоша вси людие во град, кийждо противу себе, и прияша град.

Нав.6:19  с толкованием

20
И прокля и Иисус, и елика быша во граде, от мужеска полу и до женска, от юноши и до старца, и от телца до овцы и до осляте, все под мечь.

Нав.6:20  с толкованием

21
И двоим юношам соглядавшым землю рече Иисус: внидите в дом жены блудницы, и изведите ю оттуду, и вся, елика суть ея, якоже клястеся ей.

Нав.6:21  с толкованием

22
И внидоста два юношы соглядавшии град в дом жены, и изведосте Раав блудницу, и отца ея и матерь ея, и братию ея и все сродство ея, и вся елика быша ей, изведоста и постависта я вне полка Израилева.

Нав.6:22  с толкованием

23
И град сожгоша огнем со всем, еже бе в нем, кроме злата и сребра, меди и железа, яже отдаша в дом Господень внести Господеви.

Нав.6:23  с толкованием

24
И Раав блудницу и весь дом ея отеческий остави живы Иисус, и обитати сотвори во Израили даже до дне сего, понеже сокры прелагатаи, ихже посла Иисус соглядати Иерихона.

Нав.6:24  с толкованием

25
И прокля Иисус в той день, глаголя: проклят человек пред Господем, иже поставит и созиждет град сей Иерихон: на первенце своем оснует его, и на меншем своем поставит врата его. И сице сотвори Азан, иже от Вефиля: на Авироне первенце своем основа и, и на меншем спасенем постави врата его.

Нав.6:25  с толкованием

26
И бяше Господь со Иисусом, и бе имя его по всей земли.

Нав.6:26  с толкованием

Толкования на главу Нав.6
этой книги Священного Писания


Толкование блаженного Феодорита Кирского
 

Блж. Феодорит Кирский. Толкование на книгу Иисуса Навина

Нав.6

Глава 
6

Нав.6  с толкованием

Вопрос 7. Почему Бог повелел проклясть город Иерихон (Нав.6:16)?

Это был первый взятый ими город по перехождении чрез реку. Посему, как Бог заповедал им приносить в жертву начатки плодов, так повелел принести и начатки военной добычи. Притом сими законами приобучаеть их соблюдать законы необходимые. Являя же им Свое могущество, делает, что первый город берут без оружия и без воинских снарядов, и разрушает его одним звуком труб, чтобы, когда, вступив в сражение, будут побеждены, знали они, что сами подали повод к одолению их, пренебрегши Божии законы.
 


Вопрос 8. Почему Раав, будучи иноплеменницею, жила среди сынов Израилевых, как показывает история? (Нав.6:24)

И сим прообразуется совершающееся с нами. Ибо Владыка изрек: и ины овцы имам, иже не суть от двора сего; и тые Ми подобает привести, и глас Мой услышат: и будет едино стадо, и един Пастырь (Ин.10:16). Поэтому и законополагая, сказал: закон един да будет и туземцу и пришелцу (Исх.12:49). Посему законодатель Моисей не возбранил идти с Евреями и Египтянам, пожелавшим сего. Надлежало, чтобы и дивия маслина привилась к маслине доброй, как говорит блаженный Павел (Рим.11:24).
 


Вопрос 9. Что значит сказанное: на первенце своем оснует его, и на меньшем своем поставит врата его (Нав.6:25)?

Поскольку Иисусь посвятил город сей Богу; то не без причины разрушил его, признав неприличным, чтобы отделенное Богу соделалось местом общего жительства, а на тех, которые бы начали строить сей город, положил клятву, именно же, что вознамерившийся нарушить сие определение и положивший основание городу, потеряет первородного из сынов, а воздвигший и врата утратит и последняго сына. О сей клятве упоминает и история царств (3Цар.16:34).