Глава 
11

Нав.11  с толкованием

1
Егда же услыша Иавин царь Асорск, посла ко Иоваву царю Мадонску, и к царю Семеронску и к царю Ахиавску,

Нав.11:1  с толкованием

2
и к царем иже в Сидоне велицем и в горней, и в Араву прямо Хенерефу, и на поляну, и в Нафеддор,

Нав.11:2  с толкованием

3
и к приморским Хананеам от восток, и к приморским Аморреом и Хеттеом, и Ферезеом и Иевусеом, иже на горе, и Евеом, и иже под Аермоном, в землю Массифа.

Нав.11:3  с толкованием

4
И изыдоша сии и царие их с ними, людие мнози, яко песок иже при краи моря множеством, и кони и колесницы многи зело.

Нав.11:4  с толкованием

5
И снидошася вси царие сии, и приидоша вкупе, и ополчишася при воде Маррон воевати на Израиля.

Нав.11:5  с толкованием

6
И рече Господь ко Иисусу: не убойся от лица их, яко заутра в сей час Аз предам их язвенных пред сыны Израилевы: конем их жилы пресечеши и колесницы их да сожжеши огнем.

Нав.11:6  с толкованием

7
И прииде Иисус и вси людие воинстии с ним на них к воде Марронстей внезапу, и нападоша на ня в горней.

Нав.11:7  с толкованием

8
И предаде их Господь под руце Израилевы: и секуще их, прогнаша даже до Сидона великаго и до Масрефоф-Маима и до поль Массифских к востоком: и изсекоша их, дондеже не остася в них ни един цел и избегший.

Нав.11:8  с толкованием

9
И сотвори им Иисус, якоже заповеда ему Господь: конем их жилы пресече и колесницы их сожже огнем.

Нав.11:9  с толкованием

10
И обратися Иисус в то время, и взя Асор, и царя его уби мечем: Асор бо бе прежде обладающий всеми царствы сими:

Нав.11:10  с толкованием

11
и изби все дышущее, еже в нем бысть, острием меча, и потребиша вся, и не остася в нем все дышущее: и Асор запалиша огнем.

Нав.11:11  с толкованием

12
И вся грады царств сих и вся цари их взя Иисус и изби я мечем, и потреби их, якоже повеле им Моисей раб Господень.

Нав.11:12  с толкованием

13
Но вся грады крепки не запали Израиль, точию Асор един запали Иисус.

Нав.11:13  с толкованием

14
И вся корысти их и вся скоты их плениша себе сынове Израилевы: людий же всех потребиша мечем, дондеже погубиша их, и не оставиша от них ни единаго дышущаго.

Нав.11:14  с толкованием

15
Якоже повеле Господь Моисею рабу Своему, тако Моисей заповеда Иисусу: и тако сотвори Иисус, не преступи ни единаго же от всех, яже заповеда Господь Моисею.

Нав.11:15  с толкованием

16
И взя Иисус всю землю горную и всю землю нагев, и всю землю Госомску, и равную, и яже на запад, и гору Израилеву, и поля яже при горе,

Нав.11:16  с толкованием

17
от горы Хелха, и яже восходит к Сеиру, и даже до Валгада, и поле Ливана под горою Аермон: и вся цари их взя и изби.

Нав.11:17  с толкованием

18
И многи дни сотвори Иисус с цари сими брань:

Нав.11:18  с толкованием

19
и не бе ни единаго града, егоже не предаде Господь сыном Израилевым, кроме Евеа обитающаго в Гаваоне: всех взяша бранию:

Нав.11:19  с толкованием

20
яко Господем бысть укрепитися их сердцу, сопротивитися на брани противу Израиля, да потребят их, яко да не дастся им милость, но да потребятся, якоже глагола Господь к Моисею.

Нав.11:20  с толкованием

21
И прииде Иисус в то время, и потреби (вся) Енакимы от горныя, от Хеврона и от Давира и от Анова, и от всея горы Израилевы и от всея горы Иудины, с грады их, и потреби я Иисус:

Нав.11:21  с толкованием

22
не остася ни един Енаким от сынов Израилевых, но точию в Газе и в Гефе и во Асидофе осташася.

Нав.11:22  с толкованием

23
И взя Иисус всю землю, якоже заповеда Господь Моисею: и даде ю Иисус в наследие Израилю, разделением по племеном их. И преста земля воюема быти.

Нав.11:23  с толкованием

Толкования на главу Нав.11
этой книги Священного Писания


Толкование блаженного Феодорита Кирского
 

Блж. Феодорит Кирский. Толкование на книгу Иисуса Навина

Нав.11

Глава 
11

Нав.11  с толкованием

Вопрос 15. Как должно разуметь сказанное: от Господа бысть укрепитися их сердцу, сопротивитися им на брани против Израиля, да потребит их, яко да не дастся им милость, но да потребится, якоже глагола Господь к Моисею (Нав.11:20)?

О других народах Бог дал закон Израилю: если, когда город их осажден Израильтянами, пришлют посольство и пожелают дружбы, принять посольство их, снять осаду и заключить с ними мир (Втор.20:10-11). Посему сказание сие научает нас, что Бог, располагающий все весом и мерою, попустил народам сим вести войну с Израильтянами, чтобы не заслуживали они никакой пощады, но были истреблены по определению Божию.