Глава 
1

Иез.1  с толкованием

1
И бысть в тридесятое лето, в четвертый месяц, в пятый день месяца, и аз бых посреде пленения при реце Ховар: и отверзошася небеса, и видех видения Божия.

Иез.1:1  с толкованием

2
В пятый день месяца, сие лето пятое пленения царя Иоакима,

Иез.1:2  с толкованием

3
и бысть слово Господне ко Иезекиилю сыну Вузиеву, священнику, в земли Халдейстей при реце Ховар. И бысть на мне рука Господня,

Иез.1:3  с толкованием

4
и видех, и се, дух воздвизаяйся грядяше от севера, и облак великий в нем, и свет окрест его, и огнь блистаяйся:

Иез.1:4  с толкованием

5
и посреде его яко видение илектра посреде огня, и свет в нем: и посреде яко подобие четырех животных. И сие видение их, яко подобие человека в них:

Иез.1:5  с толкованием

6
и четыри лица единому, и четыри крила единому,

Иез.1:6  с толкованием

7
и голени их правы, и пернаты ноги их, и искры яко блистающаяся медь, и легка крила их,

Иез.1:7  с толкованием

8
и рука человеча под крилами их на четырех странах их:

Иез.1:8  с толкованием

9
и лица их, и крила их четырех держащаяся друг друга, лица же их четырех не обращахуся внегда ходити им: коеждо прямо лица своего хождаху.

Иез.1:9  с толкованием

10
И подобие лиц их, лице человечее и лице львово одесную четырем, и лице телчее ошуюю четырем, и лице орлее четырем:

Иез.1:10  с толкованием

11
(и лица их) и крила их простерта свыше четырем, коемуждо два сопряжена друг ко другу, и два покрываху верху телесе их, и коеждо прямо лицу своему идяше:

Иез.1:11  с толкованием

12
идеже аще бяше дух шествуяй, идяху и не обращахуся.

Иез.1:12  с толкованием

13
И посреде животных видение, яко углия огня горящаго, яко видение свещ сообращающихся посреде животных, и свет огня, и от огня исхождаше яко молния:

Иез.1:13  с толкованием

14
и животная течаху и обращахуся, яко видение везеково.

Иез.1:14  с толкованием

15
И видех, и се, коло едино на земли держащееся животных четырех:

Иез.1:15  с толкованием

16
и видение колес и сотворение их, яко видение Фарсиса, и подобие едино четырем: и дело их бяше, якоже аще бы было коло в колеси:

Иез.1:16  с толкованием

17
на четыри страны их шествоваху: не обращахуся, внегда шествовати им,

Иез.1:17  с толкованием

18
ниже хребты их, и высота бяше им. И видех та, и плеща их исполнена очес окрест четырем:

Иез.1:18  с толкованием

19
и внегда шествовати животным, шествоваху и колеса держащеся их: и внегда воздвизатися животным от земли, воздвизахуся и колеса.

Иез.1:19  с толкованием

20
Идеже аще бяше облак, тамо бяше и дух, еже шествовати: шествоваху и животная, и колеса воздвизахуся с ними, зане дух жизни бяше в колесех.

Иез.1:20  с толкованием

21
Внегда идяху сия, идяху (и колеса), и внегда стояти им, стояху (и колеса с ними), и егда воздвизахуся от земли, воздвизахуся с ними (и колеса), яко дух жизни бяше в колесех.

Иез.1:21  с толкованием

22
И подобие над главою животных яко твердь, яко видение кристалла, простертое над крилами их свыше:

Иез.1:22  с толкованием

23
и под твердию крила их простерта, паряще друг ко другу, комуждо два спряжена, прикрывающе телеса их.

Иез.1:23  с толкованием

24
И слышах глас крил их, внегда паряху, яко глас вод многих, яко глас Бога Саддаи: и внегда ходити им, глас слова яко глас полка: и внегда стояти им, почиваху крила их.

Иез.1:24  с толкованием

25
И се, глас превыше тверди сущия над главою их: внегда стояти им, низпускахуся крила их.

Иез.1:25  с толкованием

26
И над твердию, яже над главою их, яко видение камене сапфира, подобие престола на нем, и на подобии престола подобие якоже вид человечь сверху.

Иез.1:26  с толкованием

27
И видех яко видение илектра, яко видение огня внутрь его окрест: от видения чресл и выше и от видения чресл даже до долу видех видение огня, и свет его окрест:

Иез.1:27  с толкованием

28
яко видение дуги, егда есть на облацех в день дождя, тако стояние света окрест.

Иез.1:28  с толкованием

Толкования на главу Иез.1
этой книги Священного Писания


Толкование преподобного Ефрема Сирина
 

Преподобный Ефрем Сирин. Толкование на книгу пророчества Иезекииля

Иез.1

Глава 
1

Иез.1  с толкованием

1
И бысть в тридесятое лето, в четвертый месяц, в пятый день месяца, и аз бых посреде пленения при реце Ховар; и отверзошася небеса, и видех видения Божия. Итак, в пятый день четвертого месяца, называемого Фамуз, когда Иезекииль находился в числе пленных Иудеев, переселенных на берега реки Ховар, отверзлись небеса, и видел он видение Божие; т.е. уму Пророка отверзлись горние врата, и духовным оком разумения своего созерцал он самые высокие и сокровенные тайны. Словами же: в тридесятое лето, показывается, что Иезекииль был тридцати лет, когда начал свое пророческое служение. Ибо это сообразно с порядком, чтобы благодать учительства словом и священства вверялась человеку тридцатилетнему, как достигшему совершенного мужского возраста. Сим же предзнаменовалось и то, что и Эммануил тридцати лет приступил ко крещению и по крещении начал учить и являть силы и чудеса. Ибо Христос до крещения Своего не сотворил ни одного знамения.

Иез.1:1  с толкованием

2
В пятый день месяца, сие лето пятое пленения Иоакима царя иудейскаго. И бысть слово Господне ко Иезекиилю сыну Вузиеву, священнику в земли Халдейстей при реце Ховар. Здесь говорится, что Иезекииль начал пророчествовать в пятый год по пленении Иоакима царя иудейского, а это было второе пленение, в которое и сам Пророк Иезекииль отведен был в плен.

Иез.1:2  с толкованием

9
И лица их и крила их на четырех странах их, внегда ходити им, коеждо прямо лица своего хождаху и не обращахуся. Дух Святый показал Пророку колесницу, которую везли Херувимы, представлявшиеся не в собственном их виде, но в виде птиц и животных, почитаемых у нас на земле более благородными и сильными.

Иез.1:9  с толкованием

5
Видение их, яко подобие человека. Вид как подобие человека - это уничижение Христово в распятии; вид же человечь сверху

Иез.1:5  с толкованием

26
на колеснице означает славу Христову.

Иез.1:26  с толкованием

10
И лице львово одесную четырем, и лице тельчее, и лице орлее ошуюю четырем. Лице льва, который есть царь животных, представляет нам царей и князей века сего, которые восприимут на себя иго Церкви, изображаемой под видом колесницы, или покорятся евангелию, которое также изображается колесницею. Лице орлее указывает на то, что Имеющий прийти приидет свыше. Вместе же лица птиц и животных изображают те народы и племена, которые, имея различные нравы, как скоро приимут евангелие, все начнут подвизаться в духовном делании.

Иез.1:10  с толкованием

8
И рука человеча под крилами Херувимов. Рука человеческая, которая под крылами Херувимов, показывает нам, что силою Того, Кто соделался Сыном человеческим, носится колесница, восприятая Им на Себя. Рука сия давала разуметь, что плотью человеческою облечется Христос Спаситель. И еще, рука человеческая под крылами Херувимов означает, что десницею Христовою поддерживается основание Церкви.

Иез.1:8  с толкованием

16
И коло в колеси, то есть сила в силе, царство в царстве.

Иез.1:16  с толкованием

11
И коеждо прямо лицу своему идяше, потому что пред лицем Его Церковь Его, и врата адова не одолеют ей (Мф.16:18).

Иез.1:11  с толкованием

17
На четыре страны их шествоваху: яко видение блистания.

Иез.1:17  с толкованием

14
Куда обращалось преднее их, туда они шествовали, и не обращахуся.

Иез.1:14  с толкованием

18
Хребты их, и высота бяше им, и видеша и хребты их исполнены очес окрест четырем. Шествовали на четыре страны, то есть на четыре страны света, и лица были на четырех сторонах. Каждое лице обращено к одной из четырех сторон. Одно, находясь на своей стороне, видело запад, другое подле него видело север, третье - восток, а бывшее подле него - полдень. И куда бы ни шествовали они, каждое лице имело пред очами ту страну света, к которой было обращено. Вол сопряжен был с животными хищными, чистое находилось между нечистыми. И с удивлением видим, что нечистых три, а чистое одно. Сим давалось разуметь, что немногие из обрезанных Апостолы будут избраны и присоединены к язычникам. Четырьмя странами означаются четыре части света. Херувимы рукоплещут и взывают: благословенна слава Господня от места Его (3:12), то есть во всех народах; ибо Господня есть вся земля и исполнение ея (Пс.23:1). Сказано же: видение блистания, то есть, как блеск молнии или как падающая звезда.

Иез.1:18  с толкованием

22
И распростерто над главою животных, как подобие величественного кристалла.

Иез.1:22  с толкованием

24
И внегда стояти им, почиваху крила их. Все сии видения, видение блистания, видение животных и кристалла, а также

Иез.1:24  с толкованием

26
видение камене сапфира и подобие престола, и видение Сына человеческого выше тверди, равно как и прежнее видение Сына человеческого, изображают Эммануила. Ибо Он, соделавшись человеком, явился сущим над всеми (Рим.9:6). Другие же видения разумей так: в видении престола усматривай Престолов, Серафимов и Херувимов; в видении же цвета сапфира, который есть цвет небес, усматривай Силы, Власти и Господствия, в видении же кристалла - Ангелов, Архангелов, Начала; а животные изображают собою святых из земнородных.

Иез.1:26  с толкованием