Глава 
12

Быт.12  с толкованием

1
И рече Господь Авраму: изыди от земли твоея, и от рода твоего, и от дому отца твоего, и иди в землю, юже ти покажу:

Быт.12:1  с толкованием

2
и сотворю тя в язык велий, и благословлю тя, и возвеличу имя твое, и будеши благословен:

Быт.12:2  с толкованием

3
и благословлю благословящыя тя, и кленушыя тя проклену: и благословятся о тебе вся племена земная.

Быт.12:3  с толкованием

4
И иде Аврам, якоже глагола ему Господь, и идяше с ним Лот: Аврам же бе лет седмидесяти пяти, егда изыде от (земли) Харран.

Быт.12:4  с толкованием

5
И поят Аврам Сару жену свою, и Лота сына брата своего, и вся имения своя, елика стяжаша, и всякую душу, юже стяжаша в Харране: и изыдоша поити в землю Ханааню.

Быт.12:5  с толкованием

6
И пройде Аврам землю в долготу ея даже до места Сихем, до дуба Высокаго: Хананее же тогда живяху на земли (той).

Быт.12:6  с толкованием

7
И явися Господь Авраму и рече ему: семени твоему дам землю сию. И созда тамо Аврам жертвенник Господу явльшемуся ему.

Быт.12:7  с толкованием

8
И отступи оттуду в гору на восток (лицем) прямо Вефилю, и постави тамо кущу свою в Вефили при мори, и Агге к востоком: и созда тамо жертвенник Господу, и призва во имя Господа (явльшася ему).

Быт.12:8  с толкованием

9
И воздвижеся Аврам, и шед ополчися в пустыни.

Быт.12:9  с толкованием

10
И бысть глад на земли: и сниде Аврам во Египет вселитися тамо, яко одоле глад на земли.

Быт.12:10  с толкованием

11
Бысть же егда приближися Аврам внити во Египет, рече Аврам Саре жене своей: вем аз, яко жена добролична еси:

Быт.12:11  с толкованием

12
будет убо егда увидят тя Египтяне, рекут, яко жена его есть сия: и убиют мя, тебе же снабдят:

Быт.12:12  с толкованием

13
рцы убо, яко сестра ему есмь, да добро мне будет тебе ради, и будет жива душа моя тебе ради.

Быт.12:13  с толкованием

14
Бысть же егда вниде Аврам во Египет, видевше Египтяне жену его, яко добра бяше зело,

Быт.12:14  с толкованием

15
и видеша ю князи фараони и похвалиша ю пред фараоном, и введоша ю в дом фараонов.

Быт.12:15  с толкованием

16
И Авраму добре бяше ея ради: и быша ему овцы и телцы и ослы, и рабы и рабыни, и мски и велблюды.

Быт.12:16  с толкованием

17
И мучи Господь казньми великими и лютыми фараона и дом его Сары ради жены Аврамли.

Быт.12:17  с толкованием

18
Призвав же фараон Аврама, рече ему: что сие сотворил еси мне, яко не поведал ми еси, яко жена твоя есть?

Быт.12:18  с толкованием

19
Вскую рекл еси, яко сестра ми есть? И поях ю себе в жену. И ныне се, жена твоя пред тобою: поемь ю отиди.

Быт.12:19  с толкованием

20
И заповеда фараон мужем о Авраме, проводити его и жену его, и вся, елика быша его, и Лота с ним.

Быт.12:20  с толкованием

Толкования на главу Быт.12
этой книги Священного Писания


Библия Толкования на Бытие прп. Ефрем Сирин Глава  12

Толкование преподобного Ефрема Сирина
 

Преподобный Ефрем Сирин. Толкование на первую книгу, то есть на книгу Бытия

Быт.12

Глава 
12

Быт.12  с толкованием
Бог явился Авраму,
 


1
и рече ему: изыди от дому отца твоего, и иди в землю, юже ти покажу.

Быт.12:1  с толкованием

2
И сотворю тя в язык, велий. Аврам оставил родителей своих, потому что не хотели с ним идти, но взял с собою Лота, потому что поверил он обетованию, какое дано было Авраму. И Бог хотя не сделал Лота участником в наследии Аврамовом, однако же и сынам Аврамовым не попускал войти в наследие сынов Лотовых. Так, Аврам взял с собою Лота и Сару, и пошел

Быт.12:2  с толкованием

5
в землю Ханаан.

Быт.12:5  с толкованием

10
И бысть глад на земли: и сниде Аврам во Египет.

Быт.12:10  с толкованием

11
И рече Аврам Саре:

Быт.12:11  с толкованием

12
егда увидят тя Египтяне, рекут, яко жена его есть сия.

Быт.12:12  с толкованием

13
Рцы убо, яко сестра ему есмь, и будет жива душа моя тебе ради. Аврам сказал сие как человек; а Сара отведена в дом царев, чтобы обнаружилась любовь ее к мужу, когда и в плену не променяла мужа своего на царя, и чтобы дщери Сары в лице ее видели поучительный для себя пример, а именно, что, как Сара не прельстилась царством египетским, так они не должны прилепляться к египетским идолам, к чесноку и луку, и как весь дом Фараонов подвергнут казням для избавления Сары, так при избавлении чад ее будет поражен весь Египет. Домочадцы Фараоновы наказаны были за то, что выхваляли красоту Сары и возбуждали в царе желание взять ее; сам же Фараон наказан за то, что увел ее насильно и против воли заставлял быть его женою. Ибо, если бы не боялась Сара, что умертвят и ее и мужа ее, то не отдалась бы Фараону.

Быт.12:13  с толкованием

Библия Толкования на Бытие блж. Феодорит Кирский Глава  12

Толкование блаженного Феодорита Кирского
 

Блж. Феодорит Кирский. Толкование на книгу Бытия

Быт.12

Глава 
12

Быт.12  с толкованием

Вопрос 63. Иные говорят, что Фараон переспал с Саррой? Поэтому какое попечение видел о себе Авраам от Бога всяческих, если попустил Он, чтобы супруга Авраамова стала виновна в прелюбодействе? (Быт.12:15)

Для чего же и мучи... казньми великими и страшными Фараона и весь дом его (Быт.12:17), если не восхотел воспрепятствовать беззаконному союзу? И сам Фараон в оправдание, представляет неведение, укоряет Авраама, что супругу назвал сестрой, и уверяет, что взял Сарру с намерением не обидеть ее, но иметь женой. Ибо говорит: что сие, сотворил еси мне..., яко жена твоя есть? Вскую рекл еси, яко сестра ми есть? и поях ю себе в жену. И ныне се жена твоя пред тобою: поемь ю отъиди (Быт.12:18-19). И не сказал только, но и сделал, и приложил о нем всякое попечение, ибо сказано: заповеда Фараон мужем о Аврааме, проводити его, и жену его, и вся елика быша его (Быт.12:20). Таким образом явствует, что Правитель всяческих связал Фараона болезнью, как только была похищена Сарра, болезнь же угасила вожделение; и ловец, имея добычу в сетях, не насладился своим ловом, потому что воспрепятствовала болезнь.
 


Вопрос 64. Почему Писание здесь умолчало, что Сарра сохранилась непорочной, а в повествовании об Авимелехе выразило это ясно (Быт.20:4)?

Тогда Сарре надлежало родить Исаака. По этому, чтобы о семени Авраамовом не было подозрения, Божественное Писание сказало там ясно, что Авимелех не прикоснуся ея. Но из того и другого места можно видеть, как природа научила самых варваров, что прелюбодеяние есть худое и достойное наказания дело. Это выразил и Фараон, укорив Авраама, и Авимелех, сказал Богу всяческих: Господи, язык неведущий и праведен убиеши ли? Не сам ли ми рече: сестра ми есть? И сия ми рече: брат ми есть? чистым сердцем и в правде рук сотворих сие (Быт.20:4-5). Писатель приводит и Божий ответ. Ибо говорит: рече же Авимелеху Бог во сне: и Аз познах, яко чистым сердцем сотворил еcи сие, и пощадех тя, прикоснуться ей,да не согрешшиши ко Мне: сего ради не попустих ти коснутися ея. Ныне же отдаждь жену мужу, яко пророк есть, и помолится о тебе, и спасешься ты и весь дом твой: аще же не отдаси, веждь, яко умреши ты (Быт.20:6-7). Научает же сим нас божественное слово, что Бог любителям правды не попускает согрешить по неведению. Поэтому явно, что воспрепятствовал согрешить и Фараону, как по закону брака взявшему себе Авраамову сестру. Поскольку же Авимелех, как вероятно, был лучше Фараона; то Фараона удержал Бог от беззакония вразумлением, а Авимелеху не дал Сам прощения за обиду и преступление, но ожидал, когда попросит ему оное обиженный, и сподобил его Своего кроткого явления, и в снисходительных словах показал, на какое он отваживался беззаконие.Рече же Авимелех Аврааму: что умыслив сотворил еси сие? Рече же Авраам: рекох бо: негли несть благочестия на месте сем, и убиют мя жены ради моея. Ибо истинно сестра ми есть по отцу, а не по матери (Быт.20:10-12). Она действительно мне сестра; потому что дочь отца моего, впрочем, не дочь матери моей.