Глава 
8

Суд.8  с толкованием

1
И рекоша к Гедеону мужие Ефремли: что сие сотворил еси нам, яко не позвал еси нас, егда ходил воевати на Мадиама? И пряхуся с ним сильно.

Суд.8:1  с толкованием

2
И рече к ним (Гедеон): что сотворих ныне якоже вы? Не лучше ли гроздец Ефремль, нежели обрание винограда Авиезерова?

Суд.8:2  с толкованием

3
В руку вашу предаде Господь князи Мадиамли, Орива и Зива: и что возмогох сотворити якоже вы? Тогда утолися дух их от него, егда глагола им слово сие.

Суд.8:3  с толкованием

4
И прииде Гедеон ко Иордану, и прейде сам и иже с ним триста мужей, алчни и утруждени гоняще.

Суд.8:4  с толкованием

5
И рече мужем Сокхофским: дадите хлебы на пищу мужем сим иже со мною, яко алчни суть: аз же гоню вслед Зевеа и Салмана, царей Мадиамских.

Суд.8:5  с толкованием

6
И рекоша князи Сокхофстии: еда рука Зевеа и Салмана ныне в руце твоей, яко дадим воем твоим хлебы?

Суд.8:6  с толкованием

7
И рече Гедеон: не тако: но егда предаст Господь Зевеа и Салмана в руку мою, аз сотру плоти вашя тернием пустынным и волчцами.

Суд.8:7  с толкованием

8
И взыде оттуду во Фануил и глагола к ним такожде. И отвещаша ему мужие Фануили, якоже отвещаша ему мужие Сокхофстии.

Суд.8:8  с толкованием

9
И рече Гедеон мужем Фануилским, глаголя: егда возвращуся с миром, раскопаю столп сей.

Суд.8:9  с толкованием

10
И Зевей и Салман быша в Каркаре, и полк их с ними до пятьнадесяти тысящ (мужей) оставшихся от всего полка сынов восточных: и умерших бяше сто и двадесять тысящ мужей держащих оружие.

Суд.8:10  с толкованием

11
И взыде Гедеон путем живущих в кущах от востоков прямо Навы и Иегевала: и изби полк, полк же бяше надежен.

Суд.8:11  с толкованием

12
И побегоста Зевей и Салман: и гна вслед их, и поима оба царя Мадиамля, Зевеа и Салмана, и весь полк их смяте.

Суд.8:12  с толкованием

13
И возвратися Гедеон сын Иоасов от рати прежде восхода солнца,

Суд.8:13  с толкованием

14
и ят отрочища от мужей Сокхофских и вопроси его: и вписа от него имена князей Сокхофских и старейшин их, седмидесяти и седми мужей.

Суд.8:14  с толкованием

15
И прииде Гедеон ко князем Сокхофским и рече им: се, Зевей и Салман, ихже ради укористе мя, глаголюще: еда рука Зевеа и Салмана ныне в руце твоей, яко дадим мужем твоим утруждшымся хлебы?

Суд.8:15  с толкованием

16
И поя князи и старейшины града, и терние от пустыни и волчцы, и сотре ими мужы Сокхофски:

Суд.8:16  с толкованием

17
и столп Фануилев раскопа, и изби мужы градския.

Суд.8:17  с толкованием

18
И рече к Зевею и Салману: какови мужие, ихже избисте в Фаворе? И реша: якоже ты, тако они, подобен ты еси им, яко подобие сынов царевых.

Суд.8:18  с толкованием

19
И рече Гедеон: братия моя и сынове матере моея суть: жив Господь, аще бысте живили их, не убил бых вас.

Суд.8:19  с толкованием

20
И рече Иеферу первенцу своему: востав убий их. И не извлече отрочищь меча своего: зане убояся, яко млад бяше.

Суд.8:20  с толкованием

21
И рече Зевей и Салман: востани убо ты, и сопротивися нам: зане яко муж сила его. И воста Гедеон, и уби Зевеа и Салмана: и взя украшения, яже на выях велблюдов их.

Суд.8:21  с толкованием

22
И рекоша мужие Израилстии ко Гедеону: владей нами и ты, и сынове твои, и сынове сынов твоих, яко ты спасл еси нас от руки Мадиамли.

Суд.8:22  с толкованием

23
И рече к ним Гедеон: не возобладаю аз вами, и не возобладает сын мой вами: Господь да владеет вами.

Суд.8:23  с толкованием

24
И рече к ним Гедеон: попрошу у вас прошения, и да даст мне всяк муж усерязь от плена своего: яко усерязи златы (мнози) и бяху им, зане Исмаилтяне бяху.

Суд.8:24  с толкованием

25
И рекоша: дающе дадим. И простре ризу, и ввергоша ту мужие по и усерязю от плена своего.

Суд.8:25  с толкованием

26
И бысть вес усерязь златых, ихже испроси, тысяща и седмь сот сикль злата, кроме плениц и монист (енфофовых), и риз багряных, яже на царех Мадиамлих, и кроме чепей златых, яже на выях велблюдов их.

Суд.8:26  с толкованием

27
И сотвори от них Гедеон ефуд, и постави его во граде своем во Ефрафе. И соблуди весь Израиль по нем тамо: и бысть Гедеону и всему его дому в соблазн.

Суд.8:27  с толкованием

28
И смирися Мадиам пред сыны Израилевыми, и не приложиша воздвигнути главы своея. И бысть в покои земля четыредесять лет, во дни Гедеоновы.

Суд.8:28  с толкованием

29
И иде Иероваал сын Иоасов, и седе в дому своем.

Суд.8:29  с толкованием

30
И Гедеону быша седмьдесят сынов, изшедшии от чресл его, яко жены бяху многи ему.

Суд.8:30  с толкованием

31
И подложница его яже в Сикиме и сия роди ему сына, и нарече имя ему Авимелех.

Суд.8:31  с толкованием

32
И умре Гедеон сын Иоасов в старости блазе, и погребеся во гробе Иоаса отца своего, во Ефрафе, отца Езриева.

Суд.8:32  с толкованием

33
И бысть егда умре Гедеон, и совратишася сынове Израилевы и соблудиша вслед Ваалима, и сотвориша себе со Ваалверифом завет, да им будет бог:

Суд.8:33  с толкованием

34
и не воспомянуша сынове Израилевы Господа Бога своего, избавльшаго их из руки всех враг их окрестных:

Суд.8:34  с толкованием

35
и не сотвориша милости с домом Иеровааловым, сей есть Гедеон, по всей благостыни его, юже сотвори со Израилем.

Суд.8:35  с толкованием

Толкования на главу Суд.8
этой книги Священного Писания


Толкование блаженного Феодорита Кирского
 

Блж. Феодорит Кирский. Толкование на книгу Судей

Суд.8

Глава 
8

Суд.8  с толкованием

Вопрос 17. Что значит сказанное: и сотвори от них Гедеон Ефуд, и постави его во граде своем во Ефрафе (Суд.8:27)?

Сделанное Гедеоном было противно закону; потому что Ефуд могли употреблять одни священники, и чрез него получали откровение о том, что надлежало делать. Впрочем намерение Гедеоново не к нечестью клонилось; а напротив того, как начальник и вождь, хотел сие он посредством Ефуда дознавать, что ему делать. Народу же обратилось это в повод к беззаконию. Ибо сказано: соблуди весь Израиль по нем тамо: и бысть Гедеону и его дому в соблазн (Суд.8:27). Слово Ефуд в книге Исхода переведено: риза верхняя (епомис), к которой прикреплялось слово судное (Исх.28:15), и чрез него объявляема была победа на брани. Но яснее показывает сие история Царств. Ибо, когда собрались иноплеменники, Саул повелел священнику взять Ефуд. Когда же увидел, что враги приведены в смятение, и объявлена победа, говорит священнику: согни Ефуд (1Цар.14:18-19). Итак явствует, что Ефуд составляла ткань, возлагаемая на священников и предвещающая, что должно делать. Да и Акила перевел сие слово верхняя одежда (έπένδυμα). История же Авимелеха и Сихемлян научает нас, что согласие в худом деле вступивших в оное ведет к погибели, оканчиваясь раздором. Ибо умертвившие детей Гедеоновых все погибли друг от друга.