Глава 
7

Суд.7  с толкованием

1
И обутренева Иероваал, сей есть Гедеон, и вси людие иже с ним, и ополчишася у источника Арад: и полк Мадиамль и Амаликов бяше ему с севера на холме Мосе Гавааф-Аморе в долине.

Суд.7:1  с толкованием

2
И рече Господь к Гедеону: мнози людие иже с тобою, сего ради не предам Мадиама в руку их, да не когда похвалится Израиль на Мя, глаголя: рука моя спасе мя:

Суд.7:2  с толкованием

3
и ныне рцы во ушы людем, глаголя: кто боязлив и ужастив, да возвратится и да отидет от горы Галаадовы. И возвратишася от людий двадесять две тысящы, и десять тысящ осташася.

Суд.7:3  с толкованием

4
И рече Господь к Гедеону: еще людие мнози суть: сведи я на воду, и искушу тебе их тамо: и будет егоже аще реку тебе, сей да идет с тобою, той да пойдет с тобою: и всяк егоже аще реку тебе, сей да не пойдет с тобою, той да не пойдет с тобою.

Суд.7:4  с толкованием

5
И сведе люди на воду, и рече Господь к Гедеону: всяк иже полочет языком своим от воды, якоже лочет пес, да поставиши его особь: и всяк иже на колену падет пити, отлучи его особь.

Суд.7:5  с толкованием

6
И бысть число в горстех локавших языком триста мужей: и вси оставшии людие преклонишася на колена своя пити воду.

Суд.7:6  с толкованием

7
И рече Господь к Гедеону: треми сты мужей локавшими воду спасу вас, и предам Мадиама в руку твою: и вси людие да пойдут, кийждо на место свое.

Суд.7:7  с толкованием

8
И взяша себе брашно от людий в руку свою и роги своя: и всякаго мужа Израилтеска отпусти коегождо в кущу свою, а триста мужей удержа: полк же Мадиамль бяше ниже его в долине.

Суд.7:8  с толкованием

9
И бысть в ту нощь, и рече к нему Господь: востав сниди отсюду скоро в полк, яко предах их в руку твою:

Суд.7:9  с толкованием

10
и аще боишися ты снити, сниди ты и Фара раб твой в полк,

Суд.7:10  с толкованием

11
и услышиши, что возглаголют: и по сем укрепятся руце твои, и снидеши в полк. И сниде сам и Фара раб его в часть пятьдесятников, иже быша в полце.

Суд.7:11  с толкованием

12
И Мадиам и Амалик и вси сынове востоков стояху в долине яко прузи множеством, и велблюдом их не бяше числа, но бяху яко песок на краи морстем множеством.

Суд.7:12  с толкованием

13
И вниде Гедеон, и се, муж поведаше сон подругу своему, и рече: сей сон егоже видех, и се, тесто хлеба ячна валяющееся в полце Мадиамли, и привалися к кущи Мадиамли, и поби ю, и преврати ю, и паде куща.

Суд.7:13  с толкованием

14
И отвеща подруг его и рече: несть (сие тесто), но мечь Гедеона сына Иоасова мужа Израилева: предаде Бог в руку его Мадиама и весь полк.

Суд.7:14  с толкованием

15
И бысть яко услыша Гедеон поведание сна и разсуждение его, и поклонися Господеви, и возвратися в полк Израилев и рече: востаните, яко предаде Господь в руки нашя полк Мадиамль.

Суд.7:15  с толкованием

16
И раздели триста мужей на три началства, и вдаде роги в руце всем, и водоносы тщы, и свещы среде водоносов,

Суд.7:16  с толкованием

17
и рече им: мене смотрите, и такожде творите: и се, аз вниду в часть полка, и будет якоже сотворю, такожде сотворите:

Суд.7:17  с толкованием

18
и аз вострублю рогом, и вси иже со мною, да вострубите и вы в роги окрест всего полка, и да речете: (мечь) Богу и Гедеону.

Суд.7:18  с толкованием

19
И вниде Гедеон и сто мужей иже с ним в часть полка в начале стражи средния: и убужением возбудиша стрегущих, и вострубиша в роги, и сразиша водоносы иже в руках их.

Суд.7:19  с толкованием

20
И вострубиша три началства в роги и сокрушиша водоносы, и удержаша в левых руках своих свещы, и в десных руках их роги, в няже трубити: и возопиша: мечь Господеви и Гедеону.

Суд.7:20  с толкованием

21
И сташа кийждо о себе окрест полка: и смятеся весь полк, и возопиша, и побегоша.

Суд.7:21  с толкованием

22
И вострубиша в триста рогов: и положи Господь мечь мужа на подруга его во всем полце, и пробеже полк до Вифасетта, и собрася до страны Авелмаула и к Тавафу.

Суд.7:22  с толкованием

23
И возопиша мужие Израилтестии от Неффалима и от Асира и от всего Манассии, и погнаша вслед Мадиама.

Суд.7:23  с толкованием

24
И посла послы Гедеон во всю гору Ефремлю, глаголя: снидите во сретение Мадиаму и удержите им воду до Вефира и Иордана. И воззва всяк муж Ефремль, и предотяша воду до Вефира и Иордана,

Суд.7:24  с толкованием

25
и яша два князя Мадиамля, Орива и Зива: и убиша Орива в Суре, и Зива убиша во Иакефзиве: и погнаша Мадиама, и главу Орива и Зива принесоша к Гедеону от оноя страны Иордана.

Суд.7:25  с толкованием

Толкования на главу Суд.7
этой книги Священного Писания


Толкование блаженного Феодорита Кирского
 

Блж. Феодорит Кирский. Толкование на книгу Судей

Суд.7

Глава 
7

Суд.7  с толкованием

Вопрос 16. Почему Бог повелел ополчиться на брань тем одним, которые, подобно псу, локали воду (Суд.7:5)?

Причину сему открыл Сам Владыка Бог. Ибо говорит: мнози людие, иже с тобою, сего ради не предам Мадиама в руку их, да не когда похвалится Израиль на Мя, глаголя: рука моя спасе мя (Суд.7:2), Посему, когда большая часть людей были отпущены, оставшихся повелел Бог привести к реке; потом, когда и из сих весьма многие припали на колена и тотчас напились, триста же человек не сделали сего по лености, но горстью подносили к устам воду, сих одних, как недеятельных и нерадивых, повелел Бог вести на сопротивников, чтобы для всех соделалась явною Божия помощь. Так чрез двенадцать рыбарей и мытарей и чрез одного скинотворца сокрушил Господь полчище демонов, и спас человеческий род. Посему-то Пророк Исаия сравнивал одно с другим, и говорил: жезл бо непокаряющихся рассыпа Господь, якоже в день, иже на Мадиама (Ис.9:4). Как здесь употребил безоружных воинов, которые в левой руке несли свещи, сокрытые в сосудах, а в правой — трубы; так и священных Апостолов послал во вселенную безоружными с свещею чудес и с трубою проповеди.