5
а не делающему, верующему же во Оправдающаго нечестива, вменяется вера его в правду.
6
Якоже и Давид глаголет блаженство человека, емуже вменяет Бог правду, без дел закона:
9
Блаженство убо сие на обрезание ли, или на необрезание? Глаголем бо, яко вменися Аврааму вера в правду.
10
Како убо вменися ему, во обрезании ли сущу, или в необрезании, не во обрезании, но в необрезании.
11
И знамение прият обрезания, печать правды веры, яже в необрезании. Яко быти ему отцу всех верующих в необрезании, во еже вменитися и тем в правду.
12
И отцу обрезания, не сущым точию от обрезания, но и ходящым в стопах веры, яже (бе) в необрезании отца нашего Авраама.
13
Не законом бо обетование Аврааму, или семени его, еже быти ему наследнику мирови, но правдою веры.
14
Аще бо сущии от закона наследницы, испразднися вера, и разорися обетование:
16
Сего ради от веры, да по благодати, во еже быти известну обетованию всему семени, не точию сущему от закона, но и сущему от веры Авраамовы, иже есть отец всем нам,
17
якоже есть писано: яко отца многим языком положих тя, прямо Богу, Емуже верова, животворящему мертвыя и нарицающу не сущая яко сущая.
18
Иже паче упования во упование верова, во еже быти ему отцу многим языком, по реченному: тако будет семя твое.
19
И не изнемог верою, ни усмотри своея плоти уже умерщвленныя, столетен негде сый, и мертвости ложесн Сарриных:
20
во обетовании же Божии не усумнеся неверованием, но возможе верою, дав славу Богови
24
но и за ны, имже хощет вменитися, верующым в Воскресившаго Иисуса Христа Господа нашего из мертвых,
Толкование блаженного Феофилакта Болгарского
Глава4