1
Сего ради безответен еси, о, человече всяк судяй: имже бо судом судиши друга, себе осуждаеши. Таяжде бо твориши судяй.
3
Помышляеши ли же сие, о, человече, судяй таковая творящым и творя сам таяжде, яко ты избежиши ли суда Божия,
4
или о богатстве благости Его и кротости и долготерпении нерадиши, не ведый, яко благость Божия на покаяние тя ведет?
5
По жестокости же твоей и непокаянному сердцу, собираеши себе гнев в день гнева и откровения праведнаго суда Божия,
7
Овым убо, по терпению дела благаго, славы и чести и нетления ищущым, живот вечный.
8
А иже по рвению противляются убо истине, повинуются же неправде, ярость и гнев.
9
Скорбь и теснота на всяку душу человека творящаго злое, Иудеа же прежде и Еллина.
10
Слава же и честь и мир всякому делающему благое, Иудееви же прежде и Еллину.
12
Елицы бо беззаконно согрешиша, беззаконно и погибнут: и елицы в законе согрешиша, законом суд приимут.
13
Не слышателие бо закона праведни пред Богом, но творцы закона, (сии) оправдятся:
14
егда бо языцы, не имуще закона, естеством законная творят, сии, закона не имуще, сами себе суть закон.
15
Иже являют дело законное написано в сердцах своих, спослушествующей им совести, и между собою помыслом осуждающым или отвещающым,
16
в день, егда судит Бог тайная человеком, по благовестию моему, Иисусом Христом.
20
наказателя безумным, учителя младенцем, имуща образ разума и истины в законе.
22
проповедая не красти, крадеши: глаголяй не прелюбы творити, прелюбы твориши: гнушаяся идол, святая крадеши:
25
Обрезание бо пользует, аще закон твориши. Аще же закона преступник еси, обрезание твое необрезание бысть.
26
Аще убо необрезание оправдание закона сохранит, не необрезание ли его во обрезание вменится,
27
и осудит еже от естества необрезание, закон совершающее, тебе, иже Писанием и обрезанием еси преступник закона.
29
Но иже в тайне Иудей, и обрезание сердца духом, (а) не писанием: емуже похвала не от человек, но от Бога.
Толкование блаженного Феофилакта Болгарского
Глава2