Глава 
8

Ос.8  с толкованием

1
В недре их, яко земля непроходима, яко орел в дому Господни: понеже преступиша завет Мой и на закон Мой нечествоваша.

Ос.8:1  с толкованием

2
Ко Мне воззовут: Боже, познахом Тя,

Ос.8:2  с толкованием

3
яко Израиль отвратися благих, врага прогнаша.

Ос.8:3  с толкованием

4
Сами себе царя поставиша, а не Мною, началствоваша, и не явиша Ми: от сребра своего и от злата своего сотвориша себе кумиры, яко да потребятся.

Ос.8:4  с толкованием

5
Сокруши телца твоего, Самарие, разгневася ярость Моя на ня: доколе не могут очиститися, иже во Израили?

Ос.8:5  с толкованием

6
И то древодель сотвори, и несть бог: зане льстяй бяше телец твой, Самарие.

Ос.8:6  с толкованием

7
Яко ветром истлено всеяша, и разрушение их приимет я: рукоять не имущая силы еже сотворити муку, аще же и сотворит, то чуждии поядят ю.

Ос.8:7  с толкованием

8
Поглощен бысть Израиль, ныне бысть во языцех яко сосуд непотребен,

Ос.8:8  с толкованием

9
понеже тии взыдоша ко Ассирианом: процвете о себе Ефрем, дары возлюби.

Ос.8:9  с толкованием

10
Сего ради предадутся во языки: ныне восприиму их, и почиют мало еже помазати царя и князи.

Ос.8:10  с толкованием

11
Яко умножи Ефрем требища, во грехи быша ему требища возлюбленная.

Ос.8:11  с толкованием

12
Впишу ему множество, и законная его в чуждая вменишася требища возлюбленная.

Ос.8:12  с толкованием

13
Темже аще и пожрут жертву и снедят мяса, Господь не приимет их: ныне помянет неправды их и отмстит грехи их: тии во Египет возвратишася и во Ассирии нечистая снедят.

Ос.8:13  с толкованием

14
И забы Израиль Сотворшаго и и возгради требища, и Иуда умножи грады утверждены: но послю огнь на грады его, и потребит основания его.

Ос.8:14  с толкованием

Толкования на главу Ос.8
этой книги Священного Писания


Толкование преподобного Ефрема Сирина
 

Преподобный Ефрем Сирин. Толкование на книгу пророчества Осии

Ос.8

Глава 
8

Ос.8  с толкованием

1
Уста твои, как труба, на дом Господень, как труба громогласная и страшная на обличение убийц и любодеев, которые любодействуют и входят в дом сей. Или, может быть, домом Господним Пророк называет самый народ израильский.

Ос.8:1  с толкованием

4
Сами себе царя поставиша, а не Мною, то есть не вопросили Господа, кому царствовать над ними. Начальствоваша, и не явиша Ми, то есть не вопрошали Господа и когда поставляли царей и судей, и когда выходили на брань со врагами своими.

Ос.8:4  с толкованием

7
Сеяли ветер, нет у них ни соломы, ни колоса, еже сотворити муку. Как ветер не приносит плодов и солома не имеет в себе, из чего можно было бы сделать муку для напитания тела; так и тельцы самарийские бессильны к тому, чтобы дать и защитить жизнь душам и заградить расселины.

Ос.8:7  с толкованием

8
Ныне бысть в языцех, яко сосуд непотребен. От вас не было пользы и Египтянам; вы их губили, и более сами получали от них пользу.

Ос.8:8  с толкованием

9
Как пустынный онагр, уподобился человеку, который лишен утешения от домочадцев и ближних, одинаково с ним бедствующих.

Ос.8:9  с толкованием

10
Хотя предадутся в языки. Пророк указывает на времена Езекии. Соберу их, по истреблении войска Сеннахиримова. И почиют мало от бремени царей и князей, то есть во дни Езекии. Или, почиют от труда помазывать себе царей и князей.

Ос.8:10  с толкованием