Глава 
5

Мф.5  с толкованием
показать остальные стихи главы...

21
Слышасте, яко речено бысть древним: не убиеши: иже (бо) аще убиет, повинен есть суду.

Мф.5:21  с толкованием

22
Аз же глаголю вам, яко всяк гневаяйся на брата своего всуе повинен есть суду: иже бо аще речет брату своему: рака, повинен есть сонмищу: а иже речет: уроде, повинен есть геенне огненней.

Мф.5:22  с толкованием

23
Аще убо принесеши дар твой ко олтарю и ту помянеши, яко брат твой имать нечто на тя:

Мф.5:23  с толкованием

24
остави ту дар твой пред олтарем и шед прежде смирися с братом твоим, и тогда пришед принеси дар твой.

Мф.5:24  с толкованием

25
Буди увещаваяся с соперником твоим скоро, дондеже еси на пути с ним, да не предаст тебе соперник судии, и судия тя предаст слузе, и в темницу ввержен будеши:

Мф.5:25  с толкованием

26
аминь глаголю тебе: не изыдеши оттуду, дондеже воздаси последний кодрант.

Мф.5:26  с толкованием

27
Слышасте, яко речено бысть древним: не прелюбы сотвориши.

Мф.5:27  с толкованием
показать остальные стихи главы...

Толкования на стих Мф.5:24
этой книги Священного Писания


Толкование блаженного Феофилакта Болгарского
 

Толкование блаженного Феофилакта, Архиепископа Болгарского на Святое Евангелие от Матфея

Мф.5

Глава 
5

Мф.5  с толкованием

Аще убо принесеши дар твой ко олтарю, и ту помянеши, яко брат твой имать нечто на тя: остави ту дар твой пред олтарем, и шед прежде смирися с братом твоим, и тогда пришед принеси дар твой.
 

Мф.5:23 с толкованием
Бог отказывается и от собственной чести, лишь бы мы хранили любовь. К словам: аще брат твой имать нечто на тя, не присовокупил еще ничего: справедливо ли, то есть, или несправедливо имать он, примирись. Притом не сказал: если ты имеешь что-либо против него, но: если он имеет нечто против тебя, постарайся примирить его с собою. А дар повелевает оставить для того, чтобы поставить тебя в необходимость к примирению: ибо ежели при сем пожелаешь принести дар твой, то по необходимости должен будешь примириться. Но с сим вместе показывает и то, что любовь есть истинная жертва.