Глава 
19

Мф.19  с толкованием
показать остальные стихи главы...

9
глаголю же вам, яко иже аще пустит жену свою, разве словесе прелюбодейна, и оженится иною, прелюбы творит: и женяйся пущеницею прелюбы деет.

Мф.19:9  с толкованием

10
Глаголаша Ему ученицы Его: аще тако есть вина человеку с женою, лучше есть не женитися.

Мф.19:10  с толкованием

11
Он же рече им: не вси вмещают словесе сего, но имже дано есть:

Мф.19:11  с толкованием

12
суть бо скопцы, иже из чрева матерня родишася тако: и суть скопцы, иже скопишася от человек: и суть скопцы, иже исказиша сами себе Царствия ради Небеснаго: могий вместити да вместит.

Мф.19:12  с толкованием

13
Тогда приведоша к Нему дети, да руце возложит на них и помолится: ученицы же запретиша им.

Мф.19:13  с толкованием

14
Иисус же рече (им): оставите детей и не возбраняйте им приити ко Мне: таковых бо есть Царство Небесное.

Мф.19:14  с толкованием

15
И возложь на них руце, отиде оттуду.

Мф.19:15  с толкованием
показать остальные стихи главы...

Толкования на стих Мф.19:12
этой книги Священного Писания


Толкование блаженного Феофилакта Болгарского
 

Толкование блаженного Феофилакта, Архиепископа Болгарского на Святое Евангелие от Матфея

Мф.19

Глава 
19

Мф.19  с толкованием

Суть бо скопцы, иже из чрева матерня родишася тако: и суть скопцы, иже скопишася от человек: и суть скопцы, иже исказиша сами себе, царствия ради небеснаго, могий вместити да вместит.
 

Мф.19:12 с толкованием
Подвиг девства, говорит, есть жребий не многих. Есть скопцы от утробы матерней, то есть люди, которые по природному сложению не имеют влечения к совокуплению (с женами), но их целомудрие не приносит им пользы. Есть и такие, которые оскопляются людьми. Оскопляющие же сами себя ради царствия Божия суть не те, которые отрезывают у себя члены, ибо это преступно, но те, которые воздерживаются. Понимай и так: бывает скопец от природы, то есть, как выше сказано, по природному сложению не склонный к любострастию. Оскопляемый от людей есть тот, кто удаляет от себя разжение плотской похоти в следствие человеческого наставления. Наконец оскопляющий сам себя есть тот, кто не по чужому, а по собственному расположению, добровольно решился на подвиг целомудрия. Таковый очень хорош, потому что он независимо от других, а сам произвольно вступает на путь к царствию небесному. Желая же, чтоб мы добровольно подвизались в добродетели (девства), Господь говорит: могий вместити да вместит. Таким образом Он не принуждает к девству, не возбраняет и брака, но девство предпочитается.