Глава 
4

Лев.4  с толкованием

1
И рече Господь к Моисею, глаголя.

Лев.4:1  с толкованием

2
Рцы к сыном Израилевым, глаголя: душа аще согрешит пред Господем не хотящи от всех повелений Господних, ихже не леть есть творити, и сотворит едино что от них:

Лев.4:2  с толкованием

3
аше убо архиерей помазанный согрешит, во еже людем согрешити, и да приведет о гресе своем, имже согрешил, телца от говяд непорочна Господви от гресе:

Лев.4:3  с толкованием

4
и да приведет телца к дверем скинии свидения пред Господа, и да возложит руку свою на главу телца пред Господем, и да заколет телца пред Господем:

Лев.4:4  с толкованием

5
и взем жрец помазанный совершен руками от крове телца, и да внесет ю в скинию свидения,

Лев.4:5  с толкованием

6
и да омочит жрец перст в крови, и да покропит от крове седмижды перстом пред Господем, у завесы святыни:

Лев.4:6  с толкованием

7
и да возложит жрец от крове телчи на роги олтаря фимиама сложения иже пред Господем, иже есть в скинии свидения, и всю кровь телчу да излиет у стояла олтаря всесожжений, иже есть у дверий скинии свидения,

Лев.4:7  с толкованием

8
и весь тук телца, иже от гресе, да отимет от него, тук покрывающий утробу, и весь тук иже на утробе,

Лев.4:8  с толкованием

9
и обе почки, и тук иже на них, иже есть на стегнах, и препонку, яже на печени, с почками отимет е,

Лев.4:9  с толкованием

10
якоже отемлется оное от телца жертвы спасения, и да вознесет жрец на олтарь приношения:

Лев.4:10  с толкованием

11
и кожу телчу, и всю его плоть со главою, и с крайними частми, и со утробою, и с мотылы:

Лев.4:11  с толкованием

12
и да изнесут всего телца вне полка на место чисто, идеже изсыпают пепел, и да сожгут его на дровах огнем: на месте изсыпания пепела да сожжен будет.

Лев.4:12  с толкованием

13
Аще же весь сонм сынов Израилевых согрешит не хотящь, и утаится глагол от лица сонма, и сотворят едину от всех заповедий Господних, еяже не леть есть творити, и согрешат,

Лев.4:13  с толкованием

14
и увестся им грех, имже согрешиша в нем: и да приведет сонм телца от волов непорочна от гресе, и приведет и пред двери скинии свидения:

Лев.4:14  с толкованием

15
и да возложат старцы сонма руки своя на главу телца пред Господем, и да заколют телца пред Господем,

Лев.4:15  с толкованием

16
и да внесет жрец помазанный от крове телчи в скинию свидения,

Лев.4:16  с толкованием

17
и да омочит жрец перст свой в крови телчи, и да покропит седмижды пред Господем, пред завесою святыни:

Лев.4:17  с толкованием

18
и от крове да возложит жрец на роги олтаря фимиамов сложения, иже есть пред Господем, иже есть в скинии свидения: и всю кровь да излиет у стояла олтаря приношений, иже есть у дверий скинии свидения,

Лев.4:18  с толкованием

19
и весь тук его да возмет от него, и вознесет на олтарь:

Лев.4:19  с толкованием

20
и сотворит телцу сему, якоже сотвори телцу, иже о гресе, тако сотворится: и да помолится от них жрец, и оставится им грех:

Лев.4:20  с толкованием

21
и да изнесут телца всего вне полка, и да сожгут телца, якоже сожгоша телца перваго: грех (бо) сонма есть.

Лев.4:21  с толкованием

22
Аще же князь согрешит, и сотворит едину от всех заповедий Господа Бога своего, не хотя, иже не леть есть творити, и согрешит, и преступит,

Лев.4:22  с толкованием

23
и увестся ему грех, имже согреши в нем: да принесет дар свой козла от коз мужеск пол непорочен греха ради,

Лев.4:23  с толкованием

24
и возложит руку свою на главу козла: и да заколют его на месте, идеже закалают всесожжения пред Господем: о гресе (бо) есть:

Лев.4:24  с толкованием

25
и да возложит жрец от крове, яже от гресе, перстом на роги олтаря всесожжений, и всю кровь его да излиет у стояла олтаря всесожжений,

Лев.4:25  с толкованием

26
и весь тук его вознесет на олтарь, якоже тук жертвы спасения: и да помолится о нем жрец греха ради его, и оставится ему.

Лев.4:26  с толкованием

27
Аще же душа едина согрешит не хотящи от людий земли, внегда сотворити едину от всех заповедий Господних, еже не леть есть творити, и согрешит,

Лев.4:27  с толкованием

28
и увестся ему грех, имже согреши в нем, и да принесется дар свой козу от коз женск пол непорочну, да принесет греха ради, имже согреши:

Лев.4:28  с толкованием

29
и да возложит руку свою на главу греха своего: и заколют козу, яже греха ради, на месте, идеже закалают всесожжения:

Лев.4:29  с толкованием

30
и да возмет жрец от крове ея перстом, и да возложит на роги олтаря всесожжений, и всю кровь ея излиет у стояла олтаря:

Лев.4:30  с толкованием

31
и весь тук да отимет, якоже отемлется тука от жертвы спасения, и да вознесет жрец на олтарь в воню благовония Господу: и да помолится жрец о нем, и оставится ему.

Лев.4:31  с толкованием

32
Аше же овцу принесет дар свой греха ради, женск пол непорочен да принесет ю:

Лев.4:32  с толкованием

33
и да возложит руку свою на главу яже о гресе, и да заколют ю греха ради на месте, на немже закалают всесожжения (на месте святе):

Лев.4:33  с толкованием

34
и взем жрец от крове, яже о гресе, перстом своим, да возложит на роги олтаря всесожжения: и всю кровь ея да излиет у стояла олтаря всесожжения,

Лев.4:34  с толкованием

35
и весь тук ея да отимет, якоже отемлется тук овцы от жертвы спасения: и да возложит его жрец на олтарь на всесожжение Господне: и да помолится за него жрец о гресе, имже согреши, и оставится ему.

Лев.4:35  с толкованием

Толкования на главу Лев.4
этой книги Священного Писания


Библия Толкования на Левит прп. Ефрем Сирин Глава  4

Толкование преподобного Ефрема Сирина
 

Преподобный Ефрем Сирин. Толкование на книгу Левит

Лев.4

Глава 
4

Лев.4  с толкованием

22
Аще князь согрешит,

Лев.4:22  с толкованием

28
да принесет козла от коз.

Лев.4:28  с толкованием

27
Аще душа согрешит от людей,

Лев.4:27  с толкованием

28
да принесет козу или

Лев.4:28  с толкованием

32
овцу. Козел изображает жертву Еммануила; коза есть образ того, что Еммануил был по нас клятва (Гал.3:15); а овца напоминает сказанное: яко овча на заколение ведеся (Ис.53:7). Четыре были приносимые жертвы, за жреца, за сонм, за князя и за всякую душу. Жрецы изображают собою мир до потопа; сонм - мир до Авраама; князь - мир до закона; а всякая душа - мир до Христа, Который, понесши на Себе грехи всех, заклан за всех. Очищение легких прегрешений Евреям даруемо было нелегко; а сим означалось, что языческим народам очищение тяжких грехопадений даруемо будет туне; ибо, по закону, и жрец, и сонм, и князь, и простолюдин, если согрешал даже по неведению, должен был приносить жертву из своего имущества, и тогда грех очищался. Посему и сказано: напиши заповеди Мои в сердце твоем и на празех врат твоих, чтобы помышлять тебе о них входя и исходя (Втор.6:6-8), и еще присовокуплено: сотвори им рясны на воскрилиях риз их, чтобы не забывать им (Числ.15:38).

Лев.4:32  с толкованием

14
Аще же принесеши жертву от начатков плодов Господу, сноп высушенный на огне, зерна, обмолоченные и вывеянные, да принесеши в дар начатков твоих. Сноп, высушенный на огне, кто иной, как не Еммануил? Он в смерти Своей соделался начатком, и проложил путь приношениям святых. Ливан же, возлагаемый на сноп, изображает соединение Его Божества с Его человечеством; потому что без разделения Божества и человечества предал Он Себя на смерть.

Лев.4:14  с толкованием