Глава 
47

Иез.47  с толкованием

1
И введе мя ко преддверию храма, и се, вода исхождаше из под непокровеннаго храма на восток, яко лице храма зряше на восток, и исхождаше вода от страны десныя, от юга к жертвеннику.

Иез.47:1  с толкованием

2
И изведе мя по пути врат яже на север и обведе мя путем вратным внеуду ко вратом двора, зрящаго на восток, и се, вода исхождаше от страны десныя,

Иез.47:2  с толкованием

3
якоже исход мужа противу: и мера в руце его: и измери тысящу мерою, и прейде водою воду оставления.

Иез.47:3  с толкованием

4
И (паки) измери тысящу, и преведе мя чрез воду, и взыде вода до колен: и размери тысящу, и взыде вода даже до чресл.

Иез.47:4  с толкованием

5
И размери тысящу, поток, и не возможе прейти, яко кипяше вода, аки шум поточный, егоже не прейдут.

Иез.47:5  с толкованием

6
И рече ко мне: видел ли еси, сыне человечь? И веде мя и обрати мя на брег речный, во обращении моем:

Иез.47:6  с толкованием

7
и се, на брезе речнем древеса многа зело сюду и сюду.

Иез.47:7  с толкованием

8
И рече ко мне: вода сия текущая в Галилею, яже на восток, и низхождаше ко Аравии, и грядяше до моря к воде исхода, и изцелит воды:

Иез.47:8  с толкованием

9
и будет всяка душа животных вреющих, на вся, на няже найдет тамо река, жива будут: и будут тамо рыбы многи зело, яко приидет тамо вода сия и изцелит, и живо будет всякое, на неже аще приидет река, тамо живо будет.

Иез.47:9  с толкованием

10
И станут тамо рыбарие от Ингадда до Ингалима: сушило мрежам будет, о себе будет: и рыбы ея яко рыбы моря великаго, множество много зело.

Иез.47:10  с толкованием

11
И во исходе ея и во обращении ея и в возвышении ея мелины ея не изцелятся, в соль вдадутся:

Иез.47:11  с толкованием

12
и над реку взыдет, и на брезе ея оба полы, всякое древо ядомое не обетшает у нея, ни оскудеет плод его, новости своея первый плод принесет, ибо воды их сия от святых исходят, и будет плод их в снедь и прозябение их во здравие.

Иез.47:12  с толкованием

13
Сице глаголет Господь Бог: сия пределы наследите земли, двунадесяти племеном сынов Израилевых приложение ужа.

Иез.47:13  с толкованием

14
И наследите ю кийждо, якоже брат его, на нюже воздвигох руку Мою, еже дати ю отцем их, и падет земля сия вам в наследие.

Иез.47:14  с толкованием

15
И сии пределы земли на север, от моря великаго сходящаго и отделяющаго вход Имаселдам,

Иез.47:15  с толкованием

16
Маавфирас, Еврамилиам среде предел Дамасковых и среде предел Имафовых, дворы Савнани, иже суть выше предел Авранитидских.

Иез.47:16  с толкованием

17
Сии пределы от моря: от двора Енанова, пределы Дамасковы, и яже к северу, и предел Емафов, и предел северск.

Иез.47:17  с толкованием

18
И яже на востоки: между Авранитидою и между Дамаском, и между Галаадитидою и между землею Израилевою, Иордан делит к морю, еже на востоки фиников: сия на востоки.

Иез.47:18  с толкованием

19
И яже к югу и ливу: от Фемана и фиников даже до воды Маримоф-Кадим, продолжающееся к морю великому.

Иез.47:19  с толкованием

20
Сия страна юга и лива, сия страна моря великаго разделяет даже прямо входу Имаф, даже до входа его: сия суть яже к морю Имаф.

Иез.47:20  с толкованием

21
И разделите землю вам, племеном Израилевым.

Иез.47:21  с толкованием

22
Расположите ю жребием вам и пришелцем обитающым среде вас, иже родиша сыны посреде вас, и будут вам яко туземцы в сынех Израилевых: с вами да ядят во участии среде племен Израилевых,

Иез.47:22  с толкованием

23
и будут в племени пришелцев, в пришелцех иже с ними: тамо дадите участие им,, глаголет Господь.

Иез.47:23  с толкованием

Толкования на главу Иез.47
этой книги Священного Писания


Толкование преподобного Ефрема Сирина
 

Преподобный Ефрем Сирин. Толкование на книгу пророчества Иезекииля

Иез.47

Глава 
47

Иез.47  с толкованием

4
измери и взыде вода до колен, указывают на делателей, подъявших труд с третьего часа. А еще большее возвышение воды в потоке дает разуметь приступивших к деланию в девятом часу. Наконец, глубина воды в потоке, делающая невозможным переход, знаменует пришедших в единонадесятый час. Таковы значения сих измерений.

Иез.47:4  с толкованием

3
И преведе мя чрез воду даже до глезн. Под образом водного потока представлены здесь Евреи. Сказанное же, что вода исхождаше из под жертвенника, означает, что на сем жертвеннике совершается служение Богу. Пророк говорит: глубина потока возрастала; преведе мя чрез воду до чресл, и потока не прейдут. Все сии образы, т.е. что поток сперва мал и удобопереходим, так что вода восходит только до глезн, а потом увеличивается глубина потока, так что вода достает постепенно до колен и до чресл, и наконец при возрастающей глубине вод, поток делается неудобопереходимым, - означают тех, которые умножились, усилились и покорили Идумеев, дом Гога и другие окрестные народы.

Иез.47:3  с толкованием
Но узнаешь и иное таинство, если снова прочтешь слова Пророка: и преведе мя чрез воду. И взыде вода до глезн, до колен, даже до чресл, и не прейдут потока. Сим указывается на начало евангельской проповеди. Ибо проповедников было немного; а потом, число их возросло и умножилось, как видно из сказанного Господом: не бойся малое стадо (Лк.12:32), и из уподобления небесного царства зерну горушичну, еже малейше есть от всех семен, егда же возрастет, более всех зелий есть (Мф.13:31). Вначале только двенадцать Апостолов, к ним присоединены семьдесят и два: потом приложились три тысячи; и бесчисленное множество возросло, подобно потоку, усилившемуся до того, что невозможно перейти чрез него. Вода
 


8
, текущая в долину, яже на восток, и нисходящая к северу, изображает учение Апостолов, которое изшло, сообщено было язычникам и усладило их.

Иез.47:8  с толкованием

8
Вода идет до моря в воды гнилыя, и исцеляет воды.

Иез.47:8  с толкованием

9
И всяка душа, рождающаяся на всяком месте, на неже найдет река сия, жива будет: и будут тамо рыбы многи зело, яко приидет тамо вода сия, и исцелит. Рыбы многи изображают ревнителей, готовых на дело проповеди и стоящих во главе верных народов.

Иез.47:9  с толкованием

12
И над реку взыдет, на брезе ея оба полы, всяко древо ядомое, и будет плод их в снедь, и прозябение их во здравие. Сие говорит Пророк о совершенных в деле и слове, которые приносят жертвы, десятины и дары свои, в новомесячия и праздники свои, и которые держатся и связуются Божиею силою. На древах сих в начале каждого месяца будут новые плоды, ибо воды, которые пьют они, от святилища исходят, и будет плод их в снедь и прозябение их во здравие. Сим означаются животворные и спасительные законы. И те, которые омываются в сих водах, то есть, не отступают от закона, уподобятся высоким деревам, растущим на берегах потока, и будут, яко древо насажденное при исходищих вод, еже плод свой дает (Пс.1:3). Примечательно, что Бог шестьдесят два раза называет Иезекииля: сыне человечь, и пятнадцать раз дом Израилев именует преогорчевающим.

Иез.47:12  с толкованием
Святой Ефрем Сирин. Творения. Т.6. Репринтное издание. - М.: Издательство "Отчий дом", 1995, с.5-50. // Творения иже во святых Отца нашего Ефрема Сирина. Писания духовно-нравственные. - Сергиев Посад. Типография Св.-Тр. Сергиевой Лавры, 1901.
 

Оригинал электронного текста расположен на сайте pagez.ru