Глава 
37

Иез.37  с толкованием

1
И бысть на мне рука Господня, и изведе мя в дусе Господни и постави мя среде поля: се же бяше полно костей человеческих:

Иез.37:1  с толкованием

2
и обведе мя окрест их около, и се, многи зело на лицы поля, и се, сухи зело.

Иез.37:2  с толкованием

3
И рече ко мне: сыне человечь, оживут ли кости сия? И рекох: Господи Боже, Ты веси сия.

Иез.37:3  с толкованием

4
И рече ко мне: сыне человечь, прорцы на кости сия и речеши им: кости сухия, слышите слово Господне:

Иез.37:4  с толкованием

5
се глаголет Адонаи Господь костем сим: се, Аз введу в вас дух животен

Иез.37:5  с толкованием

6
и дам на вас жилы, и возведу на вас плоть и простру по вам кожу, и дам дух Мой в вас, и оживете и увесте, яко Аз есмь Господь.

Иез.37:6  с толкованием

7
И прорекох, якоже заповеда ми Господь. И бысть глас внегда ми пророчествовати, и се, трус, и совокупляхуся кости, кость к кости, каяждо ко составу своему.

Иез.37:7  с толкованием

8
И видех, и се, быша им жилы, и плоть растяше, и восхождаше (и протяжеся) им кожа верху, духа же не бяше в них.

Иез.37:8  с толкованием

9
И рече ко мне: прорцы о дусе, прорцы, сыне человечь, и рцы духови: сия глаголет Адонаи Господь: от четырех ветров прииди, душе, и вдуни на мертвыя сия, и да оживут.

Иез.37:9  с толкованием

10
И прорекох, якоже повеле ми, и вниде в ня дух жизни, и ожиша и сташа на ногах своих, собор мног зело.

Иез.37:10  с толкованием

11
И рече Господь ко мне глаголя: сыне человечь, сия кости весь дом Израилев есть, тии бо глаголют: сухи быша кости нашя, погибе надежда наша, убиени быхом.

Иез.37:11  с толкованием

12
Того ради прорцы (сыне человечь) и рцы к ним: сия глаголет Адонаи Господь: се, Аз отверзу гробы вашя и изведу вас от гроб ваших, людие Мои, и введу вы в землю Израилеву:

Иез.37:12  с толкованием

13
и увесте, яко Аз есмь Господь, внегда отверсти Ми гробы вашя, еже возвести Ми вас от гробов ваших, людие Мои: и дам дух Мой в вас, и живи будете,

Иез.37:13  с толкованием

14
и поставлю вы на земли вашей, и увесте, яко Аз Господь: глаголах и сотворю, глаголет Адонаи Господь.

Иез.37:14  с толкованием

15
И бысть слово Господне ко мне глаголя:

Иез.37:15  с толкованием

16
сыне человечь, возми себе жезл един и напиши на нем Иуду и сыны Израилевы прилежащыя к нему: и жезл вторый возми себе и напиши на нем Иосифа, жезл Ефремов, и вся сыны Израилевы приложившыяся к нему:

Иез.37:16  с толкованием

17
и совокупи я друг ко другу себе в жезл един, еже связати я, и будут (вкупе) в руце твоей:

Иез.37:17  с толкованием

18
и будет, егда рекут к тебе сынове людий твоих, вопрошающе: не возвестиши ли нам ты, что суть сия тебе?

Иез.37:18  с толкованием

19
И речеши к ним: сия глаголет Адонаи Господь: се, Аз поиму племя Иосифово, еже есть в руце Ефремове, и племена Израилева прилежащая к нему, и дам я в племя Иудино, и будут в жезл един в руце Иудине.

Иез.37:19  с толкованием

20
И будут жезли, на нихже писати будеши, в руце твоей пред очима их,

Иез.37:20  с толкованием

21
и речеши к ним: сия глаголет Адонаи Господь: се, Аз поемлю весь дом Израилев от среды языков, аможе внидоша, и соберу я от всех сущих окрест их и введу их в землю Израилеву,

Иез.37:21  с толкованием

22
и дам я во язык на земли Моей и в горах Израилевых: и Князь един будет во всех сих царем, и не будут ктому в два языка, ни разделятся ктому на два царства,

Иез.37:22  с толкованием

23
да не оскверняются ктому в кумирех своих и в мерзостех своих и во всех нечестиих своих: и избавлю я от всех беззаконий их, имиже согрешиша, и очищу я, и будут Ми в люди, и Аз буду им в Бога.

Иез.37:23  с толкованием

24
И раб Мой Давид Князь среде их и Пастырь един будет всех, яко в заповедех Моих ходити будут и суды Моя сохранят и сотворят я,

Иез.37:24  с толкованием

25
и вселятся на земли своей, юже дах рабу Моему Иакову, на нейже жиша тамо отцы их, и вселятся на ней тии и сынове их и сынове сынов их даже до века: и Давид раб Мой князь их будет во век.

Иез.37:25  с толкованием

26
И утвержу им завет мирен, и завет вечен будет с ними, и укореню я и умножу,

Иез.37:26  с толкованием

27
и дам освящение Мое посреде их во век, и будет вселение Мое в них, и буду им Бог, а они будут Ми людие:

Иез.37:27  с толкованием

28
и уведят языцы, яко Аз есмь Господь освящаяй я, внегда будут святая Моя среде их во век.

Иез.37:28  с толкованием

Толкования на главу Иез.37
этой книги Священного Писания


Толкование преподобного Ефрема Сирина
 

Преподобный Ефрем Сирин. Толкование на книгу пророчества Иезекииля

Иез.37

Глава 
37

Иез.37  с толкованием

1
И бысть на мне рука Господня, и изведе мя в Дусе Господни, и постави мя среде поля, сеже бяше полно костей. Дух Божий дает Пророку Иезекиилю некое откровение о воскресении мертвых. Бысть рука Господня на мне; так Пророк изображает посещение Духа, при котором изведен был он умом своим на широкое поле, наполненное костями, рассыпанными членами и мертвыми телами, хотя на самом деле и не было там мертвецов и убиенных. Ибо где написано, чтобы там, в стране вавилонской, истреблен был народ израильский? Представлено же Пророку видение сие Духом Божиим, потому что жившие в пленении Иудеи в собственных глазах своих представлялись как бы мертвыми и погребенными в месте своего заключения, в стране вавилонской.

Иез.37:1  с толкованием

2
И обведе мя окрест их около, и видех, се многи зело на лицы поля, и сухи зело, и вскоре присовокупляет:

Иез.37:2  с толкованием

7
и совокупляхуся кости, кость к кости, каяжда к составу своему. В сем откровении, под образом мертвецов, так давно умерших, что кожа сотлела на костях их, Дух показывает Пророку избавление Иудеев из плена и заключения, и возвращение их в отечество; в ознаменование чего и представляет ему, как составы костей совокупляются и связываются, образуют из себя полноту человеческого тела, получают жизнь, воскресают, и многочисленные сонмы живых восстают на ногах своих.

Иез.37:7  с толкованием

6
И дам в вас дух, и оживете.

Иез.37:6  с толкованием

10
И вниде в ня дух жизни, и ожиша. Сие Бог говорит Пророку о воскресении на поле, показанном ему Духом в видении. И хотя воскресение мертвых и в видении и в действительности одинаково возможно для Божия всемогущества, потому что то и другое по единому мановению Божию могут совершиться без труда; однако же Бог совершает воскресение в видении, в знамение недостатка веры в Иудеях, которые говорили:

Иез.37:10  с толкованием

11
сухи быша кости наша, погибе надежда наша. Ибо если Иудеи говорили: иссохли кости наши: то значит, что не были они мертвы; а если были бы мертвы: то как могли бы говорить? Итак, живых, ропщущих на Бога, Господь обличает, а не мертвым, лишенным дара слова и чувств, говорит:

Иез.37:11  с толкованием

13
и увесте, яко Аз есмь Господь, внегда отверзсти ми гробы ваша, и возвести вас от гробов ваших. Сие обещание извести из земли вавилонской, как из гроба, и возвратить в землю Израилеву, увидят исполненным те самые, которые говорили: "мертвы, мы погибли, исчезла у нас всякая надежда возвратиться в святую землю Иерусалима; и земля врагов наших, в которую давно отведены мы в плен, будет гробом для нас по смерти нашей". В утешение говоривших это Бог показывает Пророку в духе кости поверженные и рассыпанные, и их составление и восстание, чтобы Пророк тем самым, что видел в откровении, ободрил сынов народа своего надеждою на возвращение, удостоверив, что Бог уготовал уже воскресение их, то есть возвращение во Иудею.

Иез.37:13  с толкованием

16
Сын человечь, возми себе жезл един и напиши на нем Иуду, и сыны Израилевы прилежащыя к нему. И жезл вторый возми себе, и напиши на нем Иосифа, на жезле Ефремове. Под образом двух жезлов Бог дает разуметь два царства, которые, по возвращении Израильтян из плена, составят одно царство. Ибо говорит: возми себе жезл един, и напиши на нем Иуду и Израиля.

Иез.37:16  с толкованием

17
И будут в жезл един в руце твоей:

Иез.37:17  с толкованием

21
соберу я,

Иез.37:21  с толкованием

22
и дам я в язык един в горах Израилевых. Так Пророк, объясняя, что представлено под образом жезлов, говорит: соберу, и дам я в язык един в горах Израилевых.

Иез.37:22  с толкованием

24
И раб мой Давид князь среде их. Рабом Своим Давидом Бог называет Зоровавеля, который соделается властителем народа Божия. Во всей же действительности исполнилось сие на Христе, Который пришествием Своим во плоти, даровал спасение миру, примирил народ Израильский и народы языческие, небесных и земных, и воцарился над ними. Но ради нас именуется Он и рабом, потому что Он, Господь и Бог, соделался человеком и принял на Себя зрак раба.

Иез.37:24  с толкованием