Глава 
6

1Цар.6  с толкованием

1
И бе кивот Господень на селе иноплеменников седмь месяц: и воскипе земля их мышами.

1Цар.6:1  с толкованием

2
И призваша иноплеменницы жерцев и волхвов и обаянников своих, глаголюще: что сотворим кивоту Господню? Скажите нам, како послем его на место его?

1Цар.6:2  с толкованием

3
И реша: аще отпущаете вы кивот завета Господа Бога Израилева, да не послете его тща, но отдающе отдадите Ему за муки (дары), и тогда исцелитеся, и умилостивится вам: еда ли не отступит рука Его от вас?

1Цар.6:3  с толкованием

4
И глаголаша: что Ему за муки отдадим? И реша: по числу воевод и иноплеменничих пять седалищ златых и пять мышей златых, яко прегрешения в вас и в князех ваших и в людех:

1Цар.6:4  с толкованием

5
и сотворите подобие седалищ ваших и подобие мышей ваших, растлевающих землю, и воздадите славу Богу (Израилеву), яко да облегчит руку Свою от вас и от богов ваших и от земли вашея:

1Цар.6:5  с толкованием

6
и почто отягощаете сердца ваша, якоже отягчи Египет и фараон сердце свое? Не егда ли поругася им, отпусти их, и отидоша?

1Цар.6:6  с толкованием

7
И ныне возмите и сотворите колесницу нову едину и две кравы первородившыя без телят, на нихже не бяше ярмо: и впрязите кравы в колесницу, а телята их возвратите вспять в дом:

1Цар.6:7  с толкованием

8
и возмите кивот Господень, и возложите и на колесницу, и сосуды златыя отдадите Ему за муки, и положите в ковчежце от страны его: и отпустите его, да идет:

1Цар.6:8  с толкованием

9
и узрите, аще путем пределов своих пойдет в Вефсамис, той сотвори нам зло великое сие: аще же ни, то уразумеем, яко не рука его прикоснуся нас, но приключение сие бысть нам.

1Цар.6:9  с толкованием

10
И сотвориша иноплеменницы тако, и взяша две кравы первородившыя, и впрягоша я в колесницу, телята же их затвориша в доме:

1Цар.6:10  с толкованием

11
и возложиша кивот Господень на колесницу, и ковчежец, и мышы златыя, и подобия седалищ своих:

1Цар.6:11  с толкованием

12
и управишася кравы на пути в путь Вефсамский, на пути имже идяху, и труждахуся, и не совращахуся на десно, ниже на шуе: и воеводы иноплеменничи идяху вслед его даже до предел Вефсамских.

1Цар.6:12  с толкованием

13
И иже в Вефсамисе жняху жатву пшеницы во юдоли: и возведоша очи свои, и видеша кивот Господень, и возвеселишася во сретение ему.

1Цар.6:13  с толкованием

14
И колесница вниде в село Осиево сущее в Вефсамисе, (и ста тамо,) и поставиша тамо при нем камень велий: и иссекоша древеса колесничная, и кравы вознесоша на всесожжение Господу.

1Цар.6:14  с толкованием

15
Левити же вознесоша кивот Господень, и ковчежец иже с ним, и яже в нем сосуды златы, и положиша на камени велицем: мужие же Вефсамстии вознесоша всесожжения и пожроша жертву в той день Господу.

1Цар.6:15  с толкованием

16
И пять воевод иноплеменничи зряху, и возвратишася во Аккарон в день той.

1Цар.6:16  с толкованием

17
И сия седалища златая, яже воздаша иноплеменницы за муку Господу: Азотско едино, Газско едино, Аскалонско едино, Гефско едино, Аккаронско едино.

1Цар.6:17  с толкованием

18
И златыя мышы по числу всех градов иноплеменничих пяти воевод, от града утвержена и даже до веси ферезеовы и до камене великаго, на немже положиша кивот завета Господня, иже есть даже до сего дне, на селе Осии Вефсамиситянина.

1Цар.6:18  с толкованием

19
И не порадовашася сынове Иехониины в мужех Вефсамских, яко видеша кивот Господень: и уби в них пятьдесят тысящ и седмьдесят мужей. И плакашася людие, яко порази Господь людий язвою великою зело.

1Цар.6:19  с толкованием

20
И реша мужие иже от Вефсамиса: кто возможет поити пред Господем Богом святым сим? И к кому взыдет кивот завета Господня от нас?

1Цар.6:20  с толкованием

21
И послаша послы к живущым в Кариафиариме, глаголюще: возвратиша иноплеменницы кивот Господень, снидите и вознесите его к себе.

1Цар.6:21  с толкованием

Толкования на главу 1Цар.6
этой книги Священного Писания


Толкование блаженного Феодорита Кирского
 

Блж. Феодорит Кирский. Толкование на Первую книгу Царств

1Цар.6

Глава 
6

1Цар.6  с толкованием

Вопрос 11. Почему Бог по возвращении кивота наказал народ еврейский? (1Цар.6:19)

Ясно показала сие история. Ибо говорит: не порадовашася сынове Иехониевы в мужех Веосамских, яко видеша кивот Господень: и уби в них седьмдесят мужей и пятьдесят тысящ мужей от народа (1Цар.6:19). Сыны Иехониины, как нечестивые и служащие идолам, были недовольны, увидев кивот, и весьма справедливо понесли наказание; народ же наказан был за то, что не хотел вдаться в опасность ради кивота, седмь месяцев оставляя его у иноплеменников и не предприняв за него войны. Посему Владыка Бог, показав, что не имеет Он нужды в их споборничестве, показав также, какое чевствование воздано ему злочестивыми иноплеменниками, наказал Израильтян, как более злочестивых, нежели иноплеменники. Но когда Вефсамитяне, убоявшись, отослали от себя кивот, сказав: кто возможет пойти пред Господем святым сим (1Цар.6:20), с усердием же принял его к себе Аминадав; тогда Бог весь дом его исполнил благословения. А что народ злочестиво пренебрегал кивотом, свидетельствуют о том последующие события; потому что божественный Самуил увещевал Иудеев всем сердцем... обратиться ко Господу, отъять... от среды их боги чуждыя и дубравы (1Цар.7:3). А слово: дубравы Акила перевел: Астароф, т. е. кумиры Астарты. Астартою же называют Афродиту, дав ей имя сие от звезды; потому что, по баснословию, ей присвояют звезду утреннюю.